getahult

Välkommen! Här kan ni följa oss genom vårt renoveringsprojekt av vårt drömhus. Vår egna 1800-tals villa.

Den svarta kuben

Publicerad 2013-01-25 14:16:00 i

 

Här händer det mycket! Mycket snabbt! På bara denna veckan har väggar kommit på plats på vårt tillbygge/matplats. Och den har nu också ett bra och tätt tak. Den ser just nu ut som en svart kub utan fönster och dörr. Den ska ju självklart inte se ut såhär. hehe. Tack och lov. Men väggarna är nu isolerade och snart är även golvet det. Nästa vecka kommer det börja hända en hel del. Då kommer dom att riva ner väggen mellan utbygget och köket. Och just det där momentet gör att man kan börja känna in rummet. Jag har ju redan en bild i huvudet hur det kommer bli så upp till bevis om det kommer bli som det ser ut i mitt huvud. Det pirrar till i mitt designhjärta. Golv kommer sedan läggas på plats och ja. Sen börjar slut dansen. Gud vad spännande det kommer bli! I helgen kommer vi grundmåla fönsterkarmar. Och ja, Fönster är inköpta. Vi blev så glada då vi hittade liknande fönster med riktiga spröjs som orginalfönsterna billigt på Bauhuse. Det ända som skillde var höjden. Antagligen görs sånna fönster kortare idag, men det gör nog inget.. Ingen som ser det, vi har så duktiga snickare så det kommer inte märkas. hoppas jag.. I vilket fall så är det inte långt kvar till den roliga slutklämmen börjar och jag kan inte bärga mig tills vi kan flytta in! Längtar så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela